Cómo redactar mensajes que capten la atención


¿Cuanto tiempo invertimos/gastamos/… cada día en gestionar nuestro correo electrónico?
Segurament, mucho, y cada vez más.
 
Per siguiendo unas buenas prácticas, podríamos mejorar esta importante actividad (la comunicación forma parte de nuestro día a día y más en los trabajadores de la informacón).
 
Para ello, Diego Gómez, Business Productivity Advisor del nuestro Centro de Innovación en Productividad, nos propone un intersante artículo "Cómo escribir mensajes que capten la atención" y en el cuál se presenta el método P.A.A.S.
 
 
Y para abrir boca, reproducimos una parte del mismo:
 
Using the McGhee Productivity Solutions e-mail P.A.S.S. model for writing effective e-mail communications can greatly enhance your correspondence. Sending clear, well-defined messages can reduce the volume of e-mail you send and receive, encourages needed answers and correct action, saves time, and limits e-mail trails. Take the time to pause and think through your e-mail message BEFORE you write it. You’ll be amazed at the results you get!
 
The McGhee Productivity Solutions e-mail P.A.S.S. model

When you use the McGhee Productivity Solutions (MPS) e-mail P.A.S.S. model to help compose your messages, you help ensure that your messages are meaningful and useful and that the recipient has all the relevant information at hand to act on them. Additional benefits for using the MPS e-mail P.A.S.S. model are that you send and receive less e-mail and create quicker response times to your e-mail messages.

What is the MPS e-mail P.A.S.S. model?

"P.A.S.S." is a memory aid that reminds you to ask yourself four simple questions as you compose your message to help ensure that it is more useful for the recipient. The four questions are:

P — What is the purpose of this communication, and does the purpose relate to an objective?

A — What action is required; is there a due date; and who owns the action?

S — What supporting documentation does the recipient need?

S — Does the subject line effectively summarize the message?

 

Deja un comentario

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s